جلسه هم اندیشی بیمه ای هفته چهارم فروردین ماه1398

جلسه هم اندیشی دوشنبه های بیمه ای

جلسه هم اندیشی دوشنبه های بیمه ای  روز دوشنبه 1398/1/26  با موضوع جلسه نوآوری در محصولات بیمه ای و با حضور اساتید و صاحب نظران و فعالان صنعت بیمه برگزار گردید .

در این جلسه هم اندیشی شرکت کنندگان به ارائه مطالبی در ارتباط با موضوع جلسه پرداختند که فرازهایی از آن به سمع و نظر شما عزیزان می رسد.

فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای ایزدی مقدم در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

با توجه به فعالیت بنده در امور شعب و نمایندگان ، هرگز اطلاعات شبکه فروش کمتر از اطلاعات شرکتهای بیمه نیست ، ولی متاسفانه این دیدگاه در صنعت بیمه وجود دارد که دانش فنی در شرکتهای بیمه دپو شده و شبکه فروش خالی از دانش است .

سخت ترین مرحله فرآیند تولید بیمه نامه نه طراحی آن است نه صدور بلکه فروش آن است که شبکه فروش بار آن را بدوش می کشد ولی معمولا بجای حمایت با تنگ نظری از سوی شرکت بیمه مواجه میشود و عدم تناسب درآمد کارکنان شرکتهای بیمه به درآمد شبکه فروش تضادها و تقابلهایی را ایجاد نموده است.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای آرام در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

با ارائه انبوه برخی طرحهای جدید در صنعت بیمه ، بدلیل نقص در ارزش سرمایه ها عموما بهنگام خسارت قاعده نسبی اعمال شده و نهایتا طرح شکست میخورد.

بدلیل عدم وجود نیروی انسانی متخصص و کافی در صنعت بیمه ، طراحان بیمه نامه های جدید برای اخذ مجوز خسته و منزوی میشوند.

شرکتهای بیمه اغلب بدنبال جذب پرتفوی بزرگ یکپارچه و موجود هستند تا پرتفوی خرد و تکه تکه جدید ، و اعتقاد دارند با ارائه طرحهای جدید نمیتوانند حجم عملکرد دوره ای خود را افزایش دهند.

طراحی در شرکتهای بیمه اغلب در پشت درهای بسته صورت می پذیرد و انطباق با نیاز بیمه گذار ندارد.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط سرکار خانم صالحی در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

بدلیل عدم طراحی درست نحوه جبران خسارت در طرحهای نوآورانه بیمه ، متاسفانه طرحهای جدید بدلیل مشکلات در جبران خسارت با شکست مواجه میشوند

فرازی از مطالب ارائه شده توسط سرکار خانم حسینی در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

تسلط به دانش فنی بیمه نامه های موجود توسط بخشهای مختلف شرکتهای بیمه از جمله شبکه فروش به نوآوری در محصولات بیمه ای الویت دارد

آموزشهای تخصصی و فنی بیمه نامه های موجود میتواند نیازهای جدید را برای نوآوری در محصولات بیمه ای مشخص کند.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای حاجی اشرفی در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

در جلسات قبلی بابت استارت آپ و استارت اپ و فین تک و اینشورتک بحث شد و موضوع این جلسه نوع آوری در محصول و روشهای کار در صنعت بیمه است.

درسالهای اخیر جز تجربه شکست خورده بیمه های اعتباری هیچ نوآوری شاخص دیگری در صنعت بیمه نبوده و طی بیش از ۸۰ سال سابقه بیمه در کشور صرفا ریسکهای موارد فیزیکال تحت پوشش بوده اند.

مثلا بیمه آتش سوزی با پوششهای اصلی و تبعی فعلی ، فنی و کارشناسی نیست و صرفا با نوآوری میتوان بعنوان بسته ای جدید به بیمه گذار امنیت را هدیه داد.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای محرابیان در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

عدم توجه شرکتهای بیمه به بحث برندینگ محصولات خود میتواند ذهنیت مشتریان را منحرف کند چرا که طرح حامی در بیمه ایران در رشته آتش سوزی مطرح شده و در بیمه آسیا در رشته عمروسرمایه گذاری و این تداخل نمیتواند طرحهای نو آورانه را در جامعه بخوبی معرفی کند و در ذهن مخاطب بماند

متاسفانه نوآوری در محصولات بیمه ای محدود شده به یک پکیج بیمه ای دو هفته ای برای ایام نوروز با حق بیمه اندک و پوششهای ناقص!


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای براتلو در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

نبود اتاق فکر برای طراحی محصولات جدید و عدم امکان پوشش بیمه ای برای موضوعات غیر فیزیکی بازار بیمه و نوآوری را محدود کرده است.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای ایرجی در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

در تایید مطالب جناب آقای حاجی اشرفی مبنی بر عدم نوآوری در محصول بیمه ای متاسفانه در فرایندها نیز هیچ نوآوری قابل توجهی مشاهده نمیشود مثلا برای محاسبه نرخ حق بیمه در گذشته از قلم و کاغذاستفاده میشد الان هم اتفاق خاصی نمی افتد چرا که چندین روز طول میکشد شرکت بیمه به ازای هر استعلام اعلام نرخ نماید

با وجود ماشینهای یادگیرنده در فناوری اطلاعات تحلیل درخواست بیمه گذاران به راحتی در سایت شرکتهای بیمه بصورت آنلاین میسر خواهد بود ولی متاسفانه شاید بدلیل جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط سایر شرکتهای بیمه،  فرآیند نرخ دهی محتاطانه و سری صورت می پذیرد.

غافل از اینکه در الویت بندی عوامل موثر در فرآیند تصمیم به خرید بیمه نامه «قیمت» ، حداقل دارای الویت چهارم بوده و میتوان با تمرکز بر الویتهای قبلی و جلوگیری از صرف انرژی بالا ، وقت گرانبهای کارشناسان را آزاد نمود که این مهم صرفا با نو آوری در خودکار سازی و اتوماسیون فرآیند ها امکان پذیر خواهد بود.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای دهقانی در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

نبود زیر ساخت های لازم رشد و توسعه صنعت بیمه را محدود کرده است ، بجای فرستادن لعنت به تاریکی شمعی روشن کنید و جلسات دوشنبه های بیمه ای شمعی است در صنعت بیمه ، به امید روشن شدن شمعهای بسیار.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای دکتر نوری اعتماد در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

متاسفانه درقبال خطای مدیران صنعت بیمه تشویق دیده میشود و در برابر خطای شبکه فروش تنبیه !

برای توسعه بازار راکد و بی رونق بیمه باید مصوبات شورای عالی بیمه با عمر بیش از ۸۰ سال تغییر کند

مصوبات شورای عالی بیمه مربوط به زمانی هستند که کلیه عوامل محیطی آنها همگی تغییر کرده اند و به همین دلیل کلیه مصوبات باید با شرایط جدید اصلاح شوند.

ما بعنوان شبکه فروش و توزیع بیمه پیام آوران تامین هستیم و شبکه توزیع باید در تدوین استراتژیهای صنعت بیمه موثر باشد.

دربرخی از محصولات بیمه ای ، مدیر صدور شعبه تشویق به فروش می کند و مدیر خسارت شعبه ، جلوگیری از فروش می کند و این ناهماهنگی نباید بین مدیران وجود داشته باشد.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای قدمی فر در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

از موارد نوآوری در صنعت بیمه میتوان استفاده از اساتید مجرب برای آموزش شبکه فروش نام برد که با ارتقاء دانش در رشته های موجود میتواند منجر به نوآوری شود.


فرازی از مطالب ارائه شده توسط جناب آقای قلم سیاه در جلسه دوشنبه های بیمه ای مورخ ۹۸/۰۱/۲۶:

عدم امکان ارائه برخی بیمه نامه ها بدلیل نبود کارشناس مربوطه ، مثلا بیمه آثار هنری و … ، شبکه فروش را محکوم به فروش بیمه نامه های جاری و در بین آنها بیمه نامه های اجباری نموده است ، جذب کارشناسهای متعدد و جدید میتواند با اصلاح مدیریت سرمایه های انسانی شرکتها صورت پذیرد.

 

تصاویر
جلسه هم اندیشی دوشنبه های بیمه ای
نظر خود را بنویسید

جزئیات رویداد
  • تاریخ شروع رویداد
    فروردین ۲۶, ۱۳۹۸ 16:00
  • تاریخ پایان رویداد
    فروردین ۲۶, ۱۳۹۸ 19:00
  • وضعیت
    منقضی شده
  • مکان
  • برگزارکننده
  • آدرس
    خیابان سمیه-نبش خیابان نجات الهی( ویلا )-ضلع جنوب شرقی-پلاک ۲۵۴
  • تلفن
    021-33883884
  • ایمیل
    ftbimeh@gmail.com
  • فکس
    021-33884200
  • رزرو های باقی مانده